Patarimai, kaip tinkamai rūpintis pėdomis

 

Homo sapiens pradėjo vaikščioti prieš 300 tūkstančių metų. Tačiau pirmieji batai atsirado prieš 10 tūkst. metų. Ką šie faktai mums sako? Ogi tai, jog pėdos apavas buvo išrastas ir pradėtas naudoti tik prieš akimirką (žiūrint iš evoliucinės homo sapiens pusės).

 

Patarimai, faktai, klausimai:
1. Jeigu turite vaikų, neleiskite jiems nešioti apavo žaidžiant tiek lauke, tiek namuose. Leiskite jų pėdoms nuolat treniruotis.
2. Stenkitės daiktus nuo grindų pakelti pėdomis. Tą patį skatinkite atlikti ir savo vaikus. Tai puikiai lavina pėdos judesių koordinaciją ir lavina raumenis.
3. Kojinių dėvėjimas vaikštant basomis pamažu trikdo pado jautrumą, todėl jeigu yra galimybė, nenešiokite kojinių (ypač storesnių).
4. Jei turite plokščias pėdas, neskubėkite savęs „nurašyti“. Nemažai aukšto lygio atletų turi nusileidusį pėdos skliautą. Svarbu ne kaip pėda atrodo ramiai stovint, o kaip dirba judesio metu.
5. Jeigu Jums yra skirti ortopediniai vidpadžiai, pirmas dalykas, kurį Jūs turite atlikti – treniruoti giliuosius pėdos raumenis.
6. Dauguma specialistų ir pacientų žino, kad ilgą laiką nešiojant nugaros įtvarus juosmens raumenys pradeda silpti. Panašus raumenų silpimas vyksta pėdose ilgą laiką nešiojant koreguojančius vidpadžius.
7. Treniruotis basomis iš tiesų yra naudinga ir sveika. Tačiau jei nesate to darę anksčiau, pradėkite pamažu, nes yra galimybė susižaloti. Geriausia, kad kreiptumėtės konsultacijos į specialistus, kurie patars ir pamokys, kaip tai daryti teisingai.

 

Mūsų pėdos yra pirmoji ir vienintelė geriausiai funkcionuojanti batų pora. Jeigu tinkamai rūpinsimės savo pėdomis, jos tinkamai tarnaus mums visą gyvenimą.

FTC